Skip links

Távollétkezelés

A Távollétkezelés rendszerrel a vezetők átlátják, hogy mely beosztottjuk áll rendelkezésükre, hogy hogyan alakul a jövőben a dolgozók távolléte, hogy kinek mennyi kerete van még, és az üzleti folyamatoknak megfelelően élhetnek az engedélyezési lehetőségével.

Hogyan növelheti versenyelőnyét a Távollétkezelési megoldással

A dolgozók, vezetők a legkülönbözőbb okokból lehetnek távol a szokásos munkaállomásuktól. Ezek között lehet olyan, amely munkavégzésnek minősül (pl. részvétel továbbképzésen, kiküldetés, home office), amely nem számít a munkaidőbe (pl. betegség, szabadság), mehet keret terhére (pl. szabadság, home office), vagy lehet váratlan, nem tervezett (pl. betegség). A munkavállalók távolléteire szabályok vonatkoznak (külső és belső szabályok, szerződések), és a távollétek kezelésének minősége igen nagy jelentőséggel bír a munkavállalói elégedettség szempontjából is. Egy vezető részéről pedig alapvető igény, hogy mindig átlássa a rendelkezésre álló erőforrásokat és tervezhessen azokkal.

A JobRouter® Távollétkezelés ad választ ezekre az igényekre.

1. A vezetők naprakész információkkal rendelkeznek a távollétekről

A vezetők átlátják, mely beosztottjuk áll rendelkezésükre, hogy hogyan alakul a jövőben a dolgozók távolléte, hogy kinek mennyi kerete van még, és az üzleti folyamatoknak megfelelően élhet az engedélyezési lehetőségével. A rendszer figyeli a törvényi és szerződés szerinti kötelezettségeket, így a vezetőnek csak az erőforrásgazdálkodásra kell figyelnie.

2. A HR-vezetők ultramodern eszközt kapnak a munkájukhoz

A HR-szakemberek válláról nagy terhet vesz le a JobRouter® Távollétkezelés, amely összehangolja a munkavállalói igényeket, a vezetői igényeket és a vonatkozó szabályokat. A teljes körű dokumentummenedzsment-funkcionalitással integrálva a megoldás az adminisztratív, nyilvántartási és riportolási munkát is elvégzi a HR-vezetők elvárásai szerint. A rendszer használatával a folyamat precízebbé válik, csökken az adminisztrációs hibalehetőség. A HR-vezetők egy kiváló folyamattervező eszközt is kézhez kapnak, amivel könnyen továbbfejleszthetik a távollétek kezelésének üzleti folyamatait a vállalat értékeinek mentén. Gondoljunk bele, hogy milyen előnyökkel járhat ez egy nagyvállalatnál a hirtelen rájuk „szakadó” home office optimalizálásánál!

3. Hatékonyságnövelés, költségcsökkentés

Az automatizált folyamatoknak köszönhetően lényegesen kevesebb a hibalehetőség, csökken a HR-folyamatokra fordítandó idő és költség, ezen felül az emberi erőforrás optimalizálása már rövid távon is számszerűsíthető költségcsökkentést eredményez.

4. Nő a munkavállalói elégedettség

A modern, folyamatalapú távollétkezelésnek köszönhetően a munkavállalók azt tapasztalják, hogy a munkáltatójuk korrekt módon, naprakészen és számukra is hozzáférhetően tartja nyilván jogosultságaikat, a szabadságok jóváhagyását, az oktatási és kiküldetési távolléteket. Így minden munkatárs tisztában van a felhasznált keretekkel, és azzal is, hogy pl. mikor kell helyettesíteniük egy kollégát. És évről évre a folyamatok további javulásának lehetnek tanúi. A munkavállalói elégedettség az egyik legfontosabb értéknövelő tényező egy vállalat életében.

5. Az előírások betartása

A távollétekre vonatkozó szabályok sokrétűek, és egy vállalaton belül egyénenként is más keretek vonatkozhatnak az egyes munkavállalói csoportokra. A JobRouter® Távollétkezelés nyilvántartja ezeket, segítséget ad a vezetőknek (pl. hogy kiket küldhet továbbképzésre, milyen mértékben engedélyezhet szabadság-kérelmeket), és automatikusan átvezeti pl. a korhoz vagy a munkában eltöltött időhöz kötött keretváltozásokat. A rendszer által készített riportok a HR-szakembereket segítik abban, hogy levonják az aktuális szabályozás és munkafolyamatok tanulságait, és az előírások módosításával vagy külső szabály módosításának implementálásával továbbfejlesszék a folyamatokat a JobRouter® digitális platformján.

6. Dokumentálás

A távollétek dokumentálására szigorú szabályok vonatkoznak, és az ennek való megfelelés jelentős adminisztrációs terheket ró a vállalatokra. A JobRouter® platform dokumentummenedzsment-funkcionalitása ezen a téren is a legmodernebb eszközökhöz méltóan szállítja az előnyöket: minden dokumentum a helyére kerül, azok könnyek lekérhetők és más üzleti folyamatokban automatikusan felhasználhatók, a rendszer ügyel a jogosultságokra, és ha valamely folyamatban tennivaló akad (pl. egy dolgozó képesítésének megújítása), a rendszer kiosztja a feladatot. A JobRouter® dokumentummenedzsment-funkcionalitásával a dokumentumtár már nem elveszi az energiát az üzleti feladatoktól, hanem szinte élményszerűen támogatja azt!

Részletesebben a  távollétkezelésről

Esettanulmányok